De (geestelijke) leiding van onze geloofsgemeenschap vindt het belangrijk om goede contacten te hebben en te onderhouden met alle leden. Daarom gaan de ouderlingen, samen met een bezoekbroeder, op huisbezoek.

Het huisbezoek van de ouderling is zeker niet bedoeld als kruisverhoor. Of als een eenzijdige preek van de kant van de ouderling. Dan zou het eerder een huisbezoeking zijn.

Het is ook niet de bedoeling, dat het huisbezoek een gezellig koffiemomentje wordt, waarbij het alleen over koetjes en kalfjes gaat. Daar zijn andere momenten voor.

Wat mag je dan verwachten van het huisbezoek?

De ouderling zal vragen hoe het met u/jou/jullie gaat. Thuis, op school of op het werk, in de kerk. Hoe gaat het met je (mentaal en fysiek)? Hoe worden de samenkomsten ervaren, ervaar je geestelijke groei in je leven of loop je tegen dingen aan? En hoe is het met de betrokkenheid op de andere activiteiten? Heb je je plekje gevonden binnen onze geloofsgemeenschap?

Zijn er dingen die je bezig houden, waar je moeite ervaart, of waar je juist blij van wordt? Levensvragen?

Het mag allemaal besproken worden. Waarbij de ouderling en de bezoekbroeder vooral luisteren naar wat jij te zeggen hebt.

De ouderlingen proberen regelmatig op huisbezoek te gaan.

Dat lukt vaak, maar niet altijd. Mochten er vragen zijn, die je aan de ouderling zou willen stellen en er staat binnenkort geen huisbezoek gepland? Neem dan contact met hem op en maak een afspraak.